
Vahinko voi sattua kenelle tahansa, mutta on aina harmi hukata jotain itselleen tärkeää. Harmittavien tilanteiden helpottamiseksi Helsingin Satamassa on otettu käyttöön uusi digitaalinen eOmistaja-löytötavarapalvelu, josta voi nopeasti ja maksutta tarkistaa onko laivamatkalla kadotettu tavara satamassa tallessa.
– Pidämme huolen kaikista meille toimitetuista löytötavaroista ja haluamme tehdä helpoksi kadonneiden tavaroiden löytämisen. On myös vastuullista edistää tavaroiden löytymistä ja palautumista oikealle omistajalleen, sanoo Helsingin Sataman matkustajapalveluiden koordinaattori Leonard Sannemann.
– Uskomme matkustajien arvostavan helppokäyttöistä palvelua, joka vähentää tarvetta ostaa uutta tavaraa kadonneen tilalle. Ja eihän kaikkea voi edes uudella korvata. Esimerkiksi lapsen unilelun tunnearvo saattaa olla mittaamaton.

eOmistaja-palveluun kirjataan kaikki Helsingin laivaterminaaleihin unohtuneet tavarat, ja listaa on helppo kenen tahansa selata. Löytötavarat säilytetään aluksi terminaaleilla, mistä ne voi noutaa tuntomerkkejä vastaan. Keskiviikkoisin kaikki noutamattomat löytötavarat siirretään Suomen Löytötavarapalvelun huomaan.
Etsi täällä onko Länsiterminaali 2:lla kadottamasi tavara löytynyt.
Etsi täälllä onko Katajanokan terminaalilla kadottamasi tavara löytynyt.
Etsi täällä onko Olympiaterminaalilla kadottamasi tavara löytynyt.