Tullikoira

Assistanstjänst

Assistanstjänsten är avsedd för passagerare med nedsatt rörlighet på grund av fysiskt funktionshinder eller utvecklingsstörning, syn- och hörselskadade passagerare, äldre passagerare, passagerare med tillfälligt nedsatt rörlighet och för alla som behöver särskild hjälp.

Assistanstjänst

Förvaringsboxar för bagage

(Loctec)
I problemsituationer tfn 0500 469 405

Priser:
Liten box, 0–6 h, 4 €
Stor box, 0–6 h, 5 €

Storlekar:
Stor box: 631 mm x 2 114 mm x 957 mm
Liten box: (storleken av handbagage i flygplan) 457 mm x 2 114 mm x 957 mm

Maximal förvaringstid är 72 h.
Fungerar endast med kortbetalning.

Hittegods

Du kan kontrollera vilket hittegods som hittats på Helsingfors Hamns terminaler i tjänsten eOmistaja eller ringa till telefonnumret +358 500 469 405.

I tjänsten eOmistaja hittar du snabbt och kostnadsfritt en lista över alla föremål som glömts kvar på fartygsterminalerna. Om du hittar något på listan som tillhör dig kan du ringa till nummer +358 500 469 405 för att komma överens om hämtning. Helsingfors Hamn skickar inte föremål per post. Var beredd på att bevisa din identitet när du hämtar din ägodel.

Hittegods som inte hämtats skickas varje onsdag vidare från terminalerna till Finlands Hittegods-Service. Om du misstänker att du har förlorat en ägodel på en fartygsterminal i Helsingfors för mer än en vecka sedan ska du kontakta Finlands Hittegods-Service direkt.

Tull

Finlands Tull 

Västra terminalen 2: Andra tjänster