
Andra tjänster – Skatuddsterminalen
Vid Skatuddens terminal finns även en bankomat och Viking Lines servicepunkt. Det är också möjligt att växla pengar vid terminalens automat.
Bagageförvaring
Bagageförvaringsbox finns på ingångsvåningen till fartygsterminalen, på höger sida om rulltrapporna.
Fungerar endast med kortbetalning.
Maximal förvaringstid är 100 h.
I problemsituationer tfn 0500 469 405.
Bagageförvaringsbox finns tillgängliga under terminalens öppettider, kontrollera öppettiderna här.
Storlekar
Liten box: 35,1 cm x 45,7 mm x 85,5 cm
Stor box: 52,5 cm x 62,0 mm x 85,5 cm
Priser
Grundpriser
Liten box, 0-4 h 3 €, efter det 4 €/ 12 h.
Stor box, 0-4 h 4 €, efter det 5 € / 12 h.
Sommarpriser i kraft 1.6.-1.9.2025:
Liten box, 0-4 h 3,90 €, efter det 4,90 €/ 12 h.
Stor box, 0-4 h 4,90 €, efter det 5,90 € / 12 h.
Andra säsongspriser i kraft:
1.12.2024–6.1.2025
17.2.-9.3.2025
18.-21.4.2025
29.5.-1.6.2026
13.-19.10.2025
1.12.2025–6.1.2026
Liten box, 0-4 h 3,50 €, efter det 4,90 €/ 12 h.
Stor box, 0-4 h 4,50 €, efter det 5,90 € / 12 h.
HRT:s biljettautomat
HRT:s biljettautomat finns utanför terminalens huvudentré.
Hittegods
Du kan fråga om borttappade föremål som finns kvar i terminalen genom att ringa +358 500 469 405.
Helsingfors Hamn skickar inte föremål per post, men hämtning av godset från terminalen måste avtalas separat. Var beredd på att bevisa din identitet när du hämtar din ägodel.
Upphittade varor skickas en gång i veckan till den finska fyndtjänsten. Du kan fråga om föremål som finns kvar i terminalen där.
Egendom som finns kvar på fartyget bör efterfrågas direkt från rederiet.
Assistanstjänst
Assistanstjänsten är avsedd för passagerare med nedsatt rörlighet på grund av fysiskt funktionshinder eller utvecklingsstörning, syn- och hörselskadade passagerare, äldre passagerare, passagerare med tillfälligt nedsatt rörlighet och för alla som behöver särskild hjälp.
Läs mera om assistanstjänster från sidan Assistanstjänst