Andra tjänster – Västra terminalen 2
Assistanstjänst
Assistanstjänsten är avsedd för passagerare med nedsatt rörlighet på grund av fysiskt funktionshinder eller utvecklingsstörning, syn- och hörselskadade passagerare, äldre passagerare, passagerare med tillfälligt nedsatt rörlighet och för alla som behöver särskild hjälp.
Hittegods
Du kan fråga om borttappade föremål som finns kvar i terminalen genom att ringa +358 500 469 405.
Helsingfors Hamn skickar inte föremål per post, men hämtning av godset från terminalen måste avtalas separat. Var beredd på att bevisa din identitet när du hämtar din ägodel.
Upphittade varor skickas en gång i veckan till den finska fyndtjänsten. Du kan fråga om föremål som finns kvar i terminalen där.
Egendom som finns kvar på fartyget bör efterfrågas direkt från rederiet.
Finlands Tull
Tullen övervakar gods-, fordons- och passagerartrafiken vid EU:s yttre och inre gränser.
Läs mer om tullens verksamhet.