Uusi Satamaparkkitalo aukeaa Helsingin Länsisatamassa
Helsingin Länsisataman pitkäaikainen pysäköinti siirtyy 16.2.2021 avattavaan Satamaparkkitaloon. Pysäköintitalolta on lyhyt matka Länsiterminaali 2 ja Länsiterminaali 1:lle ja se palvelee ennen kaikkea Länsisataman laivamatkustajia, mutta myös alueen yrityksiä, asukkaita ja alueella vierailevia autoilijoita.
Kaikki Helsingin Sataman pitkäaikainen pysäköinti siirtyy Satamaparkkitaloon, jatkossa vain lyhytaikaiset saattopaikat säilyvät molempien laivaterminaalien läheisyydessä.

Pysäköintitalo on ensimmäiseksi valmistunut osa Royal Center hanketta, jonka kehittämisestä vastaa Royal Areena Oy. Uuden pysäköintitalon rakensi rakennusyhtiö YIT, sen omistaa Erikoissijoitusrahasto eQ Liikekiinteistöt ja Helsingin Satama Oy vastaa talon ylläpidosta sekä toiminnasta. Päivittäisestä pysäköintitalon operoinnista vastaa sataman kumppani Aimo Park Finland Oy.
Nopeaa pysäköintiä, helppoa maksamista
Satamaparkkitalon toiminnallisuutta suunniteltiin palvelumuotoilun keinoin ja halli vastaa monen eri käyttäjäryhmän tarpeisiin.
Satamaparkissa on yli 700 pysäköintipaikkaa 8 kerroksessa. Kaikki paitsi ylin kattokerros on katettu. Pysäköinti on nopeaa ja helppoa, kun sisään- ja ulosajossa ei ole puomeja.
Maksaminen käy helposti Taskuparkki-sovelluksella. Lisäksi pysäköintiautomaatilla voi maksaa yleisimmillä luotto- ja pankkikorteilla.
Tarjolla myös premium-paikkoja
Tarjolla on peruspysäköintipaikkoja sekä myöhemmin kevään aikana käyttöön otettavia premium-paikkoja.
Premium-paikat sijaitsevat pysäköintitalon alimmassa kerroksessa, mistä on lyhyin matka terminaaleille. Pysäköintiruudut ovat normaalia leveämpiä, joten ne sopivat hyvin esimerkiksi lapsiperheiden käyttöön. Etukäteen varattuihin Premium-paikkoihin sisältyy lisäksi mahdollisuus ladata sähköauto.
Varaa paikka ennakkoon ja säästä
Pysäköintipaikan voi maaliskuun alkupuolelta lähtien myös varata ja maksaa ennakkoon uudessa nettivarauspalvelussa. Varauspalvelua käyttämällä pysäköinti on aina vähintään 10 % edullisempaa, kuin paikan päältä ostettuna.
– Ei riitä, että merellä tai määränpäässä on hauskaa, vaan koko matkaketjun tulee olla stressitön ja sujuva. Siksi mukavan matkanteon varmistaminen on satamalle tärkeä prioriteetti. Länsisataman uusi pysäköintitalo on iso digitaalinen ja palvelukokemuksellinen harppaus eteenpäin, kertoo matkustajapalveluiden ja kiinteistökehityksen tiiminvetäjä Marika Pauli Helsingin Satamasta.
– Pysäköinnin ennakkovarauksen verkkopalvelu on Suomen mittakaavassa jotain aivan uutta, jonka kehitimme yhdessä yhteistyökumppaniemme Futuricen ja AimoParkin kanssa.

Lisätietoja:
mediadesk(at)portofhelsinki.fi
mediapuhelin virka-aikana: 040 5065280